مار را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
  • کدخبر 906
  • 1401/09/08-17:31
  

رونمایی از تفاهم نامه منعقده بین سازمان نظام مهندسی و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه

با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی و رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی تفاهم نامه همکاری های متقابل فی مابین مبادله شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در جلسه ای که روز دوشنبه هفتم آذر ماه در راستای اجرایی نمودن تفاهم نامه منعقده برگزار شد ابتدا مهندس بهرامی رئیس سازمان نظام مهندسی ضمن ابراز امیدواری برای ارتباط موثر با دانشگاه و اشاره به ظرفیت ها و نیازهای اعضای سازمان نظام مهندسی گفت: سالهاست به ضرورت دانش محور کردن فعالیتها و ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی تاکید می شود ولی عملا هر یک از این بخشها بصورت مستقل برنامه های خود را پیش می برند که همین موضوع باعث کاهش اثر بخشی بسیاری از برنامه ها و تلاشهای انجام شده در سطوح استانی و ملی شده است.
وی با اشاره به مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری به استان کرمانشاه افزود: الزام دانشگاه و دستگاههای اجرایی به ارتباط دو سویه وبهره گیری از علم و دانش روز در برنامه های تولید و ارتقاء سطح بهره وری در کشاورزی مصوبه بسیار مهمی است که سازمان نظام مهندسی به عنوان یک سازمان دانشی از آن استقبال و همواره برای تحقق آن تلاش نموده است.
در ادامه دکتر بهشتی رئیس پردیس دانشگاه رازی با ابراز خرسندی از تلاشهای سازمان نظام مهندسی برای انعقاد تفاهم نامه مشترک آمادگی گروههای مختلف پردیس را برای اجرایی نمودن تفاهم نامه در همه زمینه های مورد توافق اعلام کردند.
سپس خانم مهندس نیک نیا معاون آموزشی و فنی سازمان با بیان شرایط دانش آموختگان بخش کشاورزی در ورود به سازمان نظام مهندسی گفت: به دلیل نیازهایی که دانش آموختگان در بدو ورود به سازمان دارند و عدم آگاهی آنان از بازار کار یکی از اصلیترین کارهای روزانه سازمان نظام مهندسی مهارت آموزی و ارتقاء سطح دانش و اطلاعات اعضاست که راهنمایی و مشاوره به آنان در اینخصوص موجب صرف وقت و هزینه های فراوانی شده که بهتر است در زمان تحصیل به دانشجویان کلیاتی در مورد زمینه های فعالیت، مهارتهای مورد نیاز و آشنایی با سازمان نظام مهندسی اطلاع رسانی شود.
وی با اشاره به قانون تاسیس سازمان افزود: ضرورت ارتباط سازمان و دانشگاه از بدو تاسیس پیش بینی شده و به همین دلیل است که قانونگذار یکی از اعضای شورای استانی و مرکزی را بصورت انتصابی از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تعیین کرده است.
در پایان این نشست مقرر شد برنامه های آموزشی سازمان و دانشگاه توسط طرفین اطلاع رسانی و بصورت مشترک برنامه ریزی و ضمنا برای آشنایی دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی با سازمان نظام مهندسی و زمینه های فعالیت آنان پس از دانش آموختگی جلسات آموزشی برگزار شود.