شرح وظایف  :
			- ارتباطات :
 
		سیاستگذاری ، برنامه ریزی و کاربرد شیوه ها و برنامه های ماسب برای انعکاس اهداف ، سیاستها ،فعالیتها ، برنامه ها و مواضع سازمان به مخاطبان ، رسانه ها و جامعه .
 
گردآوری ، جمع بندی و تحلیل نظرها و دیدگاههای مردو ، نخبگان و رسانه ها در زمینه فعالیتهای سازمان و ارائه آن به مدیریت
 
تلاش برای تقویت هرچه بیشتر روحیه تفاهم بین کارکنان و مدیران و همیت سازمانی و زمینه سازی برای برقراری ارتباطات بین آنان
 
اعلان مواضع سازمان
 
عضویت و شرکت در جلسه های مهم سازمان به منظ.ر آگاهی از سیاستها ، خط مشی ها ، برنامه ها و روند فعالیتها و نیز آگاهی از نتایج سایر نشستها و گردهمائی ها و جلسه ها
 
تدوین تقویم جامع ارتباطات سازمانی در قالب ملاقات ها و بازدیدهای مسئولان سازمان با شخصیتهای حقیقی و حقوقی ، کارکنان و اقشار مختلف با هدف تداوم و گسترش اصولی و تلطیف روابط و تنظیم افکار عمومی 
 
تهیه و تنظیم اطلاعات پایه ای از سازمان  برای ارائه به مراجعان و میهمانان سازمان به زبان های مختلف 
 
ایجاد اراتباط احسن با مطبوعات ، رادیو تلویزیون و خبرگزاری ها و بهره برداری بهینه از آنها برای اطلاع رسانی به مردم
 
			- امور فرهنگی و نمایشگاها:
 
		مشارکت در برگزاری سمینارها و گردهمائی تخصصی و عمومی سازمان
پوشش تبلیغی ساختمانها و فضاهای عمومی سازمان و گرامیداشت ایام و مناسبتهای ویژه
تدوین و اجرای طرح جامع تبلیغات برای فضاسازی فرهنگی تبلیغی در ساختمانها و محوطه ها 
مدیریت نمایشگاها (سالانه ، دائمی ) در خارج و داخل سازمان
طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی برای اهدا به مخاطبان 
تهیه ، تدوین و اجرای تقویم مراسم داخل سازمان 
راه اندازی و اداره موزه و اتاق انتظارات سازمان
تولید و سفارش ساخت آگهی های تلویزیونی و فیلمهای مورد نیاز برای تبلیغ عملکرد و مستند سازی سازمان
			-  انتشارات 
 
		تدوین کتب ، جزوه ها و تهیه موارد انتشاراتی به منظور معرفی سازمان
 
گردآوری و نشر اطلاعات و اخبار و گزارشهای مربوط به سیاستها ، فعالیتها طرحها و برنامه ها ، با شیوه ها و قالبهای موثر و مناسب
تدوین و انتشار خلاصه عملکرد سالانه سازمان برای ارائه به افکار عمومی 
انتشار نشریه داخلی و برون سازمانی سازمان
 
			- سنجش افکار :
 
		تهیه گزارشهای تحلیلی ادواری (ماهانه / فصلی/ سالیانه) از افکار عمومی داخل و خارج از سازمان برای ارائه به مدیریت
نقد و بررسی بازتاب فعالیتهای سازمان در نظر اقشار مردم به ویژه نخبگان رسانه ها و دستگاهها از یکسو و مدیران و کارکنان از سوی دیگر و ارائه گزارش آن به مدیریت 
سنجش افکار عمومی درون سازمانی  به منظور بازیابی مسائل و ارائه راهکارهای مناسب به مدیریت 
 
طراحی واجرای نظام گردآوری پیشنهادهای کارکنان به منظور ترغیب کارکنان به مشارکت هرچه موثرتر در بهبود جریان امور سازمان 
 
			- پژوهش و برنامه ریزی :
 
		تهیه گزارشهای عملکرد دوره ای از فعالیتهای روابط عمومی
نوآوری ، خلاقیت و طراحی فعالیتهای جدید در قلمرو وظلیف روابط عمومی